miercuri, 17 septembrie 2008

Concediul de ingrijire a copilului pana la 2 ani

a. Beneficiari: mama sau tatal copilului in varsta de pana la 2 ani.


b. Indemnizatia: 600 RON/luna


c. Dosar:
  • cerere (ANEXA 1 din Monitorul Oficial nr.1025/2006, O.U.G. NR.148/2005, modificata );
  • actul de identitate al solicitantului - (copie si original);
  • certificatul de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul (copie si original); hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei sau de incredintare a adoptiei, hotararea judecatoreasca sau hotararea comisiei pentru protectia copilului pentru masura plasamentului in regim de urgenta (copie si original);
  • certificatele de nastere ale tuturor copiilor nascuti dupa data de 1 ianuarie 2006 (copie si original);
  • adeverinta tip eliberata de angajator, (anexa 4) din care sa rezulte ca persoana indreptatita :
    • a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei nasterii copilului,
    • prima si ultima zi de concediu de maternitate,
    • data implinirii celor 42 de zile reprezentand concediul de lauzie ,
    • prima zi de concediu de cresterea copilului;
    • Dosar cu sina din carton (coperti intregi)

  • dupa caz, adeverinta eliberata de autoritatea competenta, prin care se certifica indeplinirea conditiilor prevazute de OUG148/2005, altele decit realizarea de venituri profesionale supuse impozitului pe venit, si assimilate de lege acesteia.

d. Ridicarea banilor. Idem "Alocatia de stat pentru copii".

34 de comentarii:

wed spunea...

daca tatal realizeaza venituri cu 6 luni inaintea nasterii copilului, poate primi indemnizatia incepand cu momentul in care se implinesc 12 luni? multumesc

Admin spunea...

Scuze pentru intarzierea raspunsului. Din pacate, in lege scrie clar ca trebuie sa realizeze venituri timp de 12 luni ANTERIOR nasterii copilului.

Unknown spunea...

buna, am si eu o intrebare: daca eu ca mama nu lucrez deci nu se pune problema concediului de lauzie de 42 de zile dupa nastere, cand putem depune actele pentru concediul de ingrijire copil de 2 ani pentru sotul meu? (Banuiesc ca alocatia copilului de 200 ron o putem cere imediat dupa nastere). Si inca o intrebare, cred ca indemnizatia de maternitate nu se poate da tatalui dk mama nu are serviciu, nu? multumesc.

Admin spunea...

buna! nu stiu exact cand ar trebui depusa cererea de catre tata, dar sunati la Protectia Copilului, ei va vor lamuri sigur. Indemnizatia de maternitate nu se poate da tatalui.

Daca mama nu lucreaza, tatal are urmatoarele drepturi:

1. sa intre in CIC
2. sa primeasca un salariu mediu pe unitate la nasterea copilului
3. sa primeasca cele 5 zile de concediu de paternitate (sau 15, daca a facut cursul de puericultura).

Mult succes!

georgeta spunea...

buna ziua sunt insarcinata in 5 luni si lucrez de 1an acum in ianuarie pana nasc in mai fac 1 an si 5 luni dar am o nedumerire pana sa fiu insarcinata am avut un concediu medical de 14 zile de boala obisnuita si dupa ce am ramas insarcinata am inca 14 zile de concediu medical tot cu boala obisnuita credeti ca aceste 28 de zile se scad din anul de munca?dar acele zile 63 date de stat inainte de nastere si 63 dupa nastere credeti ca se scad as dori si eu un raspuns daca ma incadrez pt acei bani pe perioada de 2 ani?
va multumesc si ast si eu raspunsu dumnavoastra cu stima

Admin spunea...

Georgeta, te incadrezi. Concediile medicale fac parte din stagiul de cotizare. Nici zilele de concediu maternal nu sunt afectate.

flori spunea...

buna ziua,daca sunt angajata cu 1/2 norma beneficiez de indemnizatia de 600 lei

Admin spunea...

flori: da, primesti.

Maria-Magdalena Craciun spunea...

Apropos de adeverinta tip eliberata de angajator, (anexa 4) din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului Fiscal, timp de 12 luni anterior datei nasterii copilului:

Ce pot face daca in primele 7 luni anterioare nasterii am lucrat la un angajator care m-a concediat si cu care ma aflu in litigiu? Este posibil sa dovedesc faptul ca am realizat venituri folosindu-ma de carnetul de munca in care este operata aceasta perioada ?

Pentru restul de 5 luni am posibilitatea sa depun la dosar aceasta adeverinta.

Multumesc,
Magda

Admin spunea...

Magda, intreaba la Directia de Munca si Protectie Sociala...

oana spunea...

daca optez pentru a primi indemnizatia 85% din salariu mai primesc alocatia pentru copil 200 lei?de ex in cazul meu as avea 750 din salariu

Admin spunea...

oana, primesti si alocatia indiferent de valoarea indemnizatie.sunt lucruri diferite.

alina-raluca spunea...

buna sunt insarcinata in aproape 4 luni si sunt in spania de 3 ani in tot acest timp mi-am platit in romania cartea de munca si continui sa o platesc lunar.si de nascut voi naste tot aici in sapania .vreau sa stiu daca voi putea obtine indemnizatia pentru cresterea copilului si alocatia in cazul in care eu continui sa stau in spania. multumesc

Unknown spunea...

buna seara,
daca tatal are inainte de nasterea copilului continuitate la contract timp de 12 luni, iar dupa 6 luni de la nasterea copilului ramane fara slujba, poate trece el in concediu de ingrijire copil? fostul angajator ii poate da adeverinta pt cele 12 luni anterioare nasterii copilului, sau trebuie sa fie angajat ca sa poata intra in CIC?
Multumesc

Admin spunea...

alina-raluca, nu stiu. PResupun ca poti primi daca ai cotizat.

Admin spunea...

kriss, poate intra in CIC.

ralucsel spunea...

care e indemnizatia pt maternitate si care e cea pt cresterea copilului?
daca am nascut pe 19 august se calculeaza toata luna august sau doar 19 zile? (in adeverinta se precizeaza ca la prima luna trebuie sa scrii luna in care ai nascut)
multumesc

Admin spunea...

ralucsel, sigur am mai raspuns de multe ori la intrebarea asta. Cauta prin comentarii.

laura spunea...

daca am fost disponibilizata in mai , dar am intrat in somaj doar in iunie ,iulie apoi din august m-am reangajat ,iar acum sunt insarcinata in 9 saptamani cu data probabila a nasterii 19 mai 2010 , voi avea dreptulla indemnizatia de crestere a copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, precizez ca lucrez de 10 ani si am avut intrerupere doar luna iunie ,dintr-o greseala de functionar de la Ajofm

mada mic spunea...

buna! am si eu o intrebare am doua locuri de munca un loc de munca de 8 ore cu o vechime de 5 ani ( dar se pare ca voi ramane fara el in urmatoarele luni) si un loc de munca cu 2 ore cu o vechime de 2.7 ani .intrebarea mea este urmatoare daca voi ramane fara loc de munca la cel de 8 ore ..pot sa beneficiez de concediu de ingrijire al copilului doar cu locul de munca pe care am 2 ore ..cum se calculeaza 3 luni la 1an sau cum ?

multumesc

Admin spunea...

laura , daca am inteles corect si situatia ta este: angajat-somaj-angajat, fara pauza intre ele, atunci totul este ok. Daca ai pauze, nu beneficiezi. Daca ai intrerupere din cauza unei erori de functionar, incearca sa o remediezi.

Admin spunea...

mada mic, poti beneficia fara probleme. Nu se raporteaza anul la nr de ore/zi cu care esti angajata. Dc esti angajata, beneficiezi indiferent cu cate ore pe zi e contractul tau.

Alexandra_V spunea...

Ma numesc Alexandra si ca toate celelalte viitoare mamici am o serie de intrebari. Am auzit ca incepand de anul acesta pe langa alocatia copilului, se va acorda o suma de 500 euro fiecarui nou nascut, ce se vor depune intr-un cont bancar. Acesti bani nu vor putea fii folositi sub nici un motiv medical sau non medical de catre parinti sau copil. Ci vor fii folositi doar in momentul cand copilul devenit adult va putea sa-si plateasca o parte din studiile universitare. Nu stiu cate persoane sunt informate de acest subiect, cum nici eu la randul meu nu sunt, asa ca iata intrebarile mele : De cand intra in vigoare noua lege? (pentru ca nu doresc sa pierd aceasta sansa deoarece copilul meu se va naste in decembrie a.c.) Ce documente imi trebuie ca sa beneficiez de aceasta oportunitate? Daca acest cont e activat pot contribui si eu la depunerea unor sume lunare in acelasi cont? Va multumesc frumos!

florian spunea...

Buna !
Ma numesc Florian.Sotia a nascut o fetita pe data de 01 ian. anul acesta, iar pe data de 04 ian., adica dupa 3 zile, sotia a decedat in urma unor complicatii aparute dupa nastere.Fetita este bine, sanatoasa, pana la aceasta ora.Eu, sotul, pot sa imi iau concediul de ingrijire a copilului de pana la doi ani acum sau trebuie sa astept sa treaca cele 42 de zile obligatorii pe care trebuia sa le ia mama dupa nastere?
Va multumesc anticipat !
Astept raspuns cat de repede se poate !

Anonim spunea...

Buna ziua,as dorii sa stiu daca logodnicul meu poate lua concediu de crestere a copilului,desi nu suntem casatoriti?Logic ca locuim impreuna si copilulii v-a purta numele trebuie un act care sa dovedeasca ca pruncul este in ingrijirea lui sau este suficient sa dovedim cu buletinele ca avem amandoi aceasi adresa?va multumesc anticipat.

Anonim spunea...

buna ma numesc dan am si eu o antebare;sotia mea este insarcinata si lucreaza de 3 luni intr-o fabrica de incaltaminte, mai exact din luna noiembrie anul trecut. Trebuie sa nasca in luna septembrie. Intrebarea mea este daca ea indeplineste conditiile necesare pentru a se incadra in normele pentru indemnizatia copiilor timp de 2 ani, in conditiile in care ea nu va avea 12 luni lucrate in noul contract de munca in momentul nasterii. Insa are o vechime de 13 ani pe cartea de munca.
Va multumesc anticipat!

dan spunea...

(dan) buna am si eu o an trebare sotia mea are lipsa doua luni pana sa an plineasca cele 12 luni pentru aintra dreptul pentru indemnizatia de 2ani pentru crestera copilului. asdori sa stiu dca sepoate plati retro activ si unde as putea sama anteresez de lucrul acesta . va multumesc anticipat ;

Flory spunea...

Buna,
Am si eu o nelamurire.
Sunt studenta in anul III si sunt insarcinata in luna a 8 a.
As dori sa stiu daca o sa primesc si eu bani dupa ce o sa nasc daca nu reusesc sa imi dau licenta.

Carla spunea...

Buna!
Am o intrebare.
Mai intai sa prezint situatia mea:
Am fost in CIC1 pana la 10 august 2010. Sunt insarcinata in 7 luni, o sa nasc in octombrie.
De pe 11 august 2010 m-am intors la munca iar din 18 august am intrat in concediul prenatal.
As vrea sa stiu cum sunt platita in CIC 2(cum se face media veniturilor). Si daca se poate sa stiu si cum se calculeaza salariul in concediul prenatal si postnatal.

Multumesc,
Carla

Anonim spunea...

Buna.Am si eu o intrebare si va rog sa imi raspundeti si mie...se mai da alocatia de stat in valoare de 200lei pe luna in primii 2 ani de viata ai copilului?bineinteles eu nu am contribuit la plata celor 12 luni,dar stiam ca se dau cele 200lei alocatie chiar daca nu am contribuit...dar cu legile astea nici nu mai stiu ce sa cred.se dau banii aceia 200lei sau nu?Iar banii pentru primul copil nascut viu se mai dau?sau depinde de bugetul fiecarei primarii?Astep raspuns.Va multumesc.

Anonim spunea...

sunt in concediul de ingrijire pana l a2 ani ,dar mi-am gasit un alt loc e munca ,poate continua sotul concediul de ingrijire sau trebuie sa renunt ca sa nu pierd locul de munca?
multumesc pt raspuns
cici_tl@yahoo.com

CECILIA spunea...

poate intra sotul in concediul de crestere dupa ce am fost eu 1 an?

Mihaela spunea...

Buna ziua! Eu sunt insarcinata in 6 luni si jumatate. Nu lucrez, sunt masterand in ultimul an, termin masteratul la jumatatea lunii iulie. Am dreptul la indemnizatie de crestere copil daca nasc in termen de 60 de zile dupa absolvirea cursurilor? Data probabila a nasterii este 10 septembrie, multumesc frumos!

tarcan irina spunea...

buna.am si eu o nedumerire;am lucrat ca vanzatoare la un magazin alimentar timp de 1 an si 5 luni iar dupa ce am ramas insarcinata si am intrat in concediu medical pe 15 iunie 2009 patroana mia spus ca banii de pe concediu imi vin peste 2-3 ani.in acest an pe 27 iulie baiatul meu a facut 2 anisori si nu am primit decat 600 lei in martie a acestui an.acum cand mam dus sa vad de bani mi-au zis ca nu mai am de luat nici un ban deoarece miau dat acei 600 lei.din cate stiu un concediu medical este echivalentul unui salariu net pe o luna.mentionez ca a trebuit sa-mi dau demisia deoarece nu aveam cu cine sa las baiatul dar nu am semnat nimic.va rog ajutati-ma.unde trebuie sa ma duc sa fac reclamatie?