duminică, 27 ianuarie 2008

Despre blog

Cand esti gravida, primul lucru pe care trebuie sa-l stii este ca nimeni nu te va trage de maneca sa-ti spuna "Vezi ca ai dreptul la ...". Mai ales din partea angajatorului sa nu te astepti la asemenea gesturi. Eventual poti sa te astepti sa incerce sa te convinga ca ai inteles gresit legea sau ca esti prost informata. Si cu aceasta atitudine te poti confrunta in orice tip de institutie, indiferent daca lucrezi "la stat" sau "la patron", intr-o firma mica sau intr-o companie multinationala. Daca nu esti sigura de drepturile tale, ai putea sa le pierzi.

Eu ma numesc Raluca. Pe 30 martie 2007 am nascut o minune de fetita, care inca din prima zi a devenit centrul vietii noastre.

Pentru ca am vrut sa beneficiez de toate drepturile (sau, ma rog, de cat mai multe) pe care mi le conferea conditia mea de gravida si ulterior de proaspata mamica, in cursul sarcinii am petrecut mult timp cautand pe diferite situri si forumuri informatii referitoare la drepturile mele. Afland "pe propria piele" cat de anevoios este acest proces de culegere de informatii, as vrea sa impartasesc din experienta mea si altor gravidute si mamici, in speranta ca le voi scuti de ore lungi de cautare pe google si de citirea a zeci de pagini de forum.

Pentru inceput, trebuie sa mentionez ca ma voi referi numai la cazul meu: salariata din 2003 care am platit toate contributiile la asigurarile de sanatate. Pentru alte cazuri (studente, somere, proaspete absolvente etc) se aplica alte reguli, pe care din pacate nu le-am studiat. Dar sper ca macar mamicile care se incadreaza in aceeasi categorie cu mine vor gasi util acest blog.

Nu garantez ca am beneficiat de toate drepturile pe care le aveam, din simplul motiv ca nu sunt convinsa ca am reusit sa le aflu pe toate. Daca cineva stie ceva in plus, ar fi bine sa dea mamicilor care citesc acest blog o mana de ajutor, scriindu-mi la raluca2004@gmail.com.

Niciun comentariu: